MONSTER ENERGY YAMAHA MOTOGP IÇIN GAYRETLI BAŞLANGIÇ

‎Monster Energy Yamaha MotoGP’den Franco Morbidelli ve Fabio Quartararo, 2022 MotoGP mücadelelerine bugün Losail Uluslararası Pisti’nde başladı.

Kombine Cuma serbest antrenman zaman çizeciklerinde sırasıyla 5. ve 8. ‎Monster Energy Yamaha MotoGP’den Franco Morbidelli ve Fabio Quartararo, Katar Grand Prix’sinin ilk iki serbest antrenman seansında bugün doğrudan işe gittiler.

Pazar günü için yarış hazırlıkları üzerinde çalıştılar ve günü cuma günkü serbest antrenman sonuçlarında sırasıyla 5. ve 8. sırada tamamladılar. ‎

‎Morbidelli, sıcak ve nemli FP1’de iyileşme ilerlemesiyle ilgili endişelerini ortaya koydu. Kısa süre sonra yedinci turunda 1’55.551’lik skorla üçüncü sırada yer aldı.

İtalyan, her biri dokuz turdan oluşan iki koşuyu tamamlayarak yavaşlama belirtisi göstermedi. En iyi zamanını 17/18 turunda belirlenen 1’55.294’lük bir sete yükseltti ve 2022 sezonunun ilk seansını ilk etaptan 0.443sn altıncı sırada tamamladı. ‎

‎Saat yerel saatle 18:00’i vurduğunda 21 numaralı sürücü eyleme devam etti. Bisikletinin ayarı üzerinde çalışmaya devam etti, sadece seansın sonunda test etmek için.

18/19 turunda 1’53.845’lik bir set verdi ve bu da onu ilk 5’e taşıdı. İlk gününü FP2’de %100 formda tamamladı ve kombine sıralamalarda ilk etapta 0.413sn. ‎

‎Quartararo başından beri oyunda. 2021 Doha GP sonucunu tekrarlamak için pazar günkü yarışa hemen hazırlanmaya başladı.

Fransız, bisikletinin kurulumunda sistematik olarak çalıştı ve Losail’deki ilk 45 dakikalık sürüş aksiyonunda yarış temposunu kademeli olarak geliştirdi. 17/18 turunda 1’55.600’lük bir seri yaptı ve bu da onu 11. ‎nci sıradaydı.

‎20 numaralı binici akşam seansında büyük bir adım attı. Güneşin batayla birlikte, koşullar daha da zorlaştı ve birden fazla biniciyi yakaladı.

Bu arada savunan Dünya Şampiyonu, on ikinci turuyla FP1 zamanının 1.3’ünden fazlasını tıraş etti.

Sekiz dakika kala, 2022’nin ilk serbest antrenmanının son baskısına Cuma günü başladı. FP2’de sekizinci sırada sona erdi ve 16/17’de 1’53.906’lık en iyi tur setiyle FP sıralamalarını ilk etapta 0.474’lük bir şekilde birleştirdi.‎

MASSIMO MEREGALLI

Massimo Meregalli

Bugün resmi olarak 2022 sezonunu başlattık. Buraya son bineli uzun zaman oldu.

Önceki yıllarda, yarıştan önce Katar’da bir test yaptık, ancak bu sefer yapmadık, bu yüzden geçen yılın verileriyle çalışıyoruz.

FP1 bize pistin zaten hızlı olduğu hissini verdi, ancak her zaman sezonun ilk seansına yaklaştığımız gibi yaklaştık:

‎zaman saldırısı yok, sadece çok fazla zorlamadan veri topluyoruz. Bundan sonra, FP3 koşullarının daha sıcak olmasını ve performansı düşürmesini beklediğimiz için Q2’de geçici bir yer sağlamak için zaman atağı yapmak amacıyla FP2’ye girdik.

Hedefimize ulaştık. Q2 için zamanında köprü yapmamız gereken bir boşluk olsa da, işi yapmak için yeterli zamanımız olduğuna olumlu hissediyoruz.

Bu gece her iki sürücünün verilerini karşılaştıracağız ve yarın FP3 için hazırlayacağımız değişiklikleri değerlendireceğiz.‎

FRANCO MORBIDELLI

Franco Morbidelli

‎Bizim için güzel bir gündü. FP1 ve FP2’de de hızlı olduk.

Orta lastiği deneme şansımız da oldu. Bundan biraz daha fazlasını bekliyordum. Bu koşudan tam olarak memnun değilim, ancak her şey yumuşak lastikle geri geldi ve iyi bir tur atabildim.

Rekabet hızlı, bu yüzden bir şeyler bulmak için kazmalıyız. Ama aynı zamanda, gerçekten mutluyum çünkü önemli şeyler ve en iyi noktalar için çalışmaya ve en iyi adamlarla birlikte olmaya geri dönüyoruz ve bu çok güzel bir duygu.‎

FABIO QUARTARARO

Fabio Quartararo

‎Bugün zor bir gündü. Dürüst olmak gerekirse bisiklette kendimi pek iyi hissetmiyordum. Gelişmenin bir yolunu bulmalıyız.

İlk iki sektörde hızlıydım, ama bugün bir şey eksikti ve nedenini anlamamız ve yarın için çözmemiz gerekiyor. Limiti aştım gibi hissettim ama gerçek sınırımızda değiliz.

Ama katar’da sadece ilk gün – normalde burada bir test yapıyoruz. Neyin farklı olduğunu ve nerede gelişebileceğimizi görmek için geçen yılın verilerini kontrol edeceğiz.

Q2 için son derece güvenli değiliz, bu yüzden FP3’te bir zaman saldırısı yapıp yapamayacağımızı göreceğiz.

Toprak Razgatlıoğlu’nun Kariyerinden Öne Çıkan 5 An

Red Bull Racing Miami GP’ye Damga Vurdu

Red Bull Motor Sporları Hafta Sonunda Neler Oldu?